تور ترکیه

تور ترکیه بلیط ترکیه هتل ترکیه سفر به ترکیه

تور ترکیه

تور ترکیه بلیط ترکیه هتل ترکیه سفر به ترکیه

تــــــــور ترکیه

شبه جزیره تاریخی استانبول قدیم,شامل نواحی امینونو (Eminonu) و فاتح است(Fatih) است. این ناحیه در بخش جنوبی گلدن هورن واقع شده که قسمت قدیمی شهر را از نواحی شمالی جدیدتر اروپایی آن جدا می سازد.
  


مناطق تاریخی بی اوغلو ( Beyoglu) و بشیکتاش ( Besiktas) , در شمال گلدن هورن قرار دارند.قصر آخرین سلطان نیز اینجاست,تعدادی از روستاهای قدیمی نظیر اورتاکوی ( Ortakoy  )و ببک (Bebek ),درطول

ساحل بسفر قرار دارند.ثروتمندان استانبول در هر دو بخش آسیایی و اروپایی بسفر , امارت های ییلاقی مجللی ساخته اند که یالی ( Yali  ) نامیده می شوند و برای اقامت در تابستان از آنها استفاده میشود.

منطقه اسکودار( Uskudar ) و کادیکوی ( Kadikoy ) , در بخش آسیایی واقع شده اند و در واقع دو شهرک جدا ازهم بودند ؛ مانند منطقه بی اوغلو در بخش اروپایی.این شهرک هاسرانجام جزو استانبول شدند .


استانبول یکی از مقدس ترین شهرهای جهان به شمار میرود.بخشی از افسون استانبول,موقعیت آن است,جایی که اروپا از طریق آبهای بوسفور به آسیا می پیوندد؛و این مسأله که استانبول پل ارتباطی دوقاره است,آن را به منحصر فردترین شهر جهان بدل ساخته است.
درجایی که دریای سیاه به آبهای اژه می آمیزد,شرق و غرب در نقطه ذوب فرهنگی بزرگترین کلانشهر ترکیه,با یکدیگر ادغام می گردند.بازارهای شلوغ مشرقی بافروشگاههای اروپایی همزیست می شوند و مغازه های کباب فروشی و کافی شاپ ها در کنار یکدیگر معنای رستورانهای بین المللی را به خود می گیرند.
ازسوی دیگرساختمانها و هتل های مدرن متناوب با مناره های عهد عثمانی در افق شهر و موسیقی سنتی و موسیقی پاپ غربی , رقص های قدیمی و باله , کشتی ترکی و فوتبال , تمامی این ها به منظور جلب توجه بازدید کنندگان Istanbullu با یکدیگر در رقابت اند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد